Biznes jest jak związek…


Biznes jest jak związek, często na początku nie potrzeba w nim nic poza pasją, która sprawia, że wszystko gra, a mnóstwo zasad rozumie się intuicyjnie. Jednak w miarę pogłębiania się procesu przydaje się coraz bardziej znajomość pewnych reguł i tego, w jaki sposób rzeczy działają.

Zdarza się, że gdy para zakochuje się na początku, bez żadnej wiedzy na temat psychologii związków oboje zachowują się tak, że inni chcą ich naśladować. Prawie nie mają konfliktów, rozumiejąc nawzajem swoje potrzeby, a gdy już do jakiegoś dochodzi – rozwiązują go od razu. W doskonały sposób pobudzają sobie wzajemnie namiętność i energię seksualną, ich kreatywność na spędzanie czasu sięga zenitu, a miłości i czułości jest między nimi tyle, że wiele par jest przez nie zainspirowanych. Jeśli są u nich głębokie blokady wyniesione z rodzinnego domu, to nie ujawniają się jeszcze, a jeśli nawet, to na fali miłości szybko sobie z tym radzą.

Podobnie w biznesie, często jeśli ktoś ostro rusza z czymś, co kocha – świat zdaje się stać przed nim otworem. Niekończąca się motywacja do pracy i polepszania jakości usług, spójność, pasja i uczciwość sprawiają, że wiele praw biznesu realizuje się podświadomie w taki sposób, że wieloletni praktycy biznesu podziwiają, jak kreatywne tworzy on rozwiązania i jak, nawet łamiąc podstawowe zasady, korzysta w ten sposób z innych i to daje mu efekty.

Jednak w miarę upływu lat, pogłębiania relacji i ciągle zmieniających się okoliczności życiowych (mieszkanie, dzieci, zmiany pracy, choroby, konkurencja 🙂 ) początkowa namiętność nie starcza by z każdej sytuacji w związku wyjść obronna ręką. Bez aktualizowania, do którego potrzebna jest choćby bazowa wiedza o komunikacji, seksualności, emocjach, zarządzaniu czasem, obowiązkami i rolami – czyli generalnie sposobem myślenia o związkach – para będzie wegetować lub po prostu się rozpadnie.

Tak samo w biznesie, w miarę upływu lat i poszerzania działalności zmieniają się okoliczności, (konkurencja, grupa docelowa, sytuacja w kraju i na rynku) i okazuje się, że to, co kiedyś robiło furorę dziś ledwo starcza na utrzymanie. Bez aktualizowania – konkretnych strategii marketingowych, sprzedażowych, brandingowych, zarządzania – czyli generalnie sposobów myślenia o biznesie – firma będzie wegetować lub po prostu padnie.

SmartLove

Jeśli sądzisz, że powodzenie w związku zależy tylko od przeznaczenia, partnerzy są po prostu albo dopasowani albo nie, a wszystko co robią dla siebie musi wynikać ze spontanicznych impulsów – to szkolenie z pewnością Cię nie zainteresuje.

Dowiedz się więcej
X

Dowiedz się jak zbudować udany związek

Pobierz trzy darmowe video.

Nie, dzięki.